Weblog

Enquete Maken handleiding - starten met uw eigen online enquête

Michael Van Den Reym - 30 Juni 2014

Omdat we onze software gewijzigd hebben, houden we ook de handleiding up-to-date

Vandaag in deel 1 leggen we u uit hoe u start met een eigen online enquête en geven we meer uitleg over de instellingen.
 
Een account maken

Klik op de knop ‘maak enquete’ op de homepage

Vul in het volgende scherm uw e-mail adres in en kies een wachtwoord. Het maakt niet uit hoeveel letters en cijfers uw wachtwoord bevat, maar zorg ervoor dat dit niet gemakkelijk te raden is.

U kan achteraf uw wachtwoord nog wijzigen als u in de tool op het tabblad ‘account’ klikt, het e-mail adres kan u niet zelf wijzigen. Dus controleer zeker of u het e-mail adres correct heeft ingevuld.

Eerste enquête maken

Eens u geregistreerd bent, kan u onmiddellijk beginnen met het maken van de enquête.

Klik op de knop ‘Maak nieuwe enquête’

Kies een goede titel voor de enquête. De titel van de enquête komt bovenaan elke pagina van de enquête.

 
Instellingen van uw enquête

Klik op de knop ‘wijzig instellingen’ om de instellingen van uw enquête aan te passen.

Inleidende tekst

De inleidende tekst staat op de eerste pagina van uw enquête. Vertel hier meer over uw organisatie, wat het doel is van de enquête en hoe lang het invullen van de enquête duurt. Het is ook mogelijk deze tekst blanco te maken zodat de respondent meteen de vragenlijst kan bekijken.

Dankwoord

U kan kiezen om op het einde van de enquête een tekst te laten tonen om de respondent te bedanken voor het invullen van de enquête

U kan de respondent ook laten doorverwijzen naar een pagina op uw eigen website na het invullen van de enquête. Vul in dit geval de link van de pagina in bij de dankwoord link. Wanneer u deze link invult, krijgt de respondent het dankwoord niet te zien maar gaat hij meteen na afloop van de enquête naar uw site.

 

U kan ook nog volgende opties instellen

- Gebruik maken van cookies: indien u dit aanvinkt kunnen respondenten maximaal 1 keer de enquete invullen. Gebruiken meerdere personen dezelfde computer, kan slechts 1 hen de enquête invullen (zonder de cookies te verwijderen). Vanuit een thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk kan men wel nog vanuit meerdere computers de enquête invullen

- Taal van de enquête: dit is de standaardtaal waarin we de enquête tonen. Indien u hier Engels selecteert, verschijnen de knoppen en foutmeldingen van de enquête in het Engels.

- U kan kiezen om een balk bovenaan de enquête te tonen die aangeeft waar de respondent zich bevindt in de enquête. Hier ziet u een voorbeeld van deze balk.

percentagebalk

- U kan kiezen om automatisch hints/instructies toe te voegen bij de enquête. U kan deze hints zowel in je-vorm als in u-vorm laten tonen. Bijvoorbeeld bij een meerkeuzevraag enkele keuze tonen we volgende hint: Geef het antwoord aan dat (het meest) op je van toepassing is

- U kan de enquête laten opnemen in de lijst van laatste enquêtes op enquetemaken.be (de lijst kan u vinden als u via het hoofdmenu op voorbeelden klikt). De lijst van enquêtes staat gesorteerd op datum . Enkel actieve enquêtes zonder wachtwoord worden in de lijst getoond

- U kan een vervaldatum voor de enquête instellen. Na deze datum kunnen respondenten uw vragenlijst niet meer invullen. U kan deze vervaldatum steeds wijzigen, ook al is de enquête actief.

- U kan de enquête afschermen met een wachtwoord. Enkel personen met het wachtwoord kunnen de enquête dan invullen. Laat het veld leeg als u zonder wachtwoord wenst te werken. 


Deel op Facebook Deel op Facebook Deel op TwitterDeel op Twitter


Reacties

Reactie toevoegen
Uw naam

Uw e-mail

Uw reactie