Weblog

Enquete invullen: leuk of vervelend?

Michael Van Den Reym - 20 Oktober 2013
U wil een enquête uitsturen maar vraagt zich af of uw klanten dat vervelend vinden.

Uit onderzoek blijkt dat als klanten de vraag krijgen om een enquête loyaler zijn en meer uitgeven omdat ze zich meer betrokken voelen bij uw bedrijf/product. Ook bestaat er een 'judgement' effect. Door het feit dat uw klanten gevraagd zullen worden om een mening te vormen over uw bedrijf, gaan tevreden klanten een positief beeld vormen van uw bedrijf.
Meer informatie kan u lezen in volgend Engelstalig artikel: http://hbr.org/2002/05/how-surveys-influence-customers/ar/1

Natuurlijk vindt niet elke klant het even leuk om een enquête invullen, daarom geven we enkele tips om het voor de klant leuk te maken om uw enquête in te vullen:
- Maak de enquetes niet te lang:  heb je meer dan 10 vragen voor een simpel tevredenheidsonderzoek bekijk dan zeker of je enkele vragen kan verwijderen
- Geen reminders sturen: iemand die na de eerste mail de enquete niet invult zal meestal ook de tweede mail niet klikken ofwel zich 'verplicht' voelen de enquete in te vullen
- Verloot een prijs of geef een extra korting voor het invullen van de enquête  
- Vermeld achteraf hoe je de enquete resultaten hebt gebruikt om je service te verbeteren
- Schrijf een goede inleidende tekst of mail
 
Deel op Facebook Deel op Facebook Deel op TwitterDeel op Twitter


Reacties

Reactie toevoegen
Uw naam

Uw e-mail

Uw reactie