Weblog

Marketing strategie - uw omzet verhogen via een enquête

Michael Van Den Reym - 25 Juli 2013
Hoe kan u een enquête gebruiken in uw marketing strategie? Het omzetcijfer van uw bedrijf kan in een eenvoudige formule weergegeven worden:

OMZET per jaar = AANTAL KLANTEN x GEMIDDELD BEDRAG PER AANKOOP x AANKOPEN PER KLANT (per jaar)


Er zijn dus de 3 manieren om de omzet te verhogen

1) Het aantal klanten verhogen

Hoe kan u dit doen?
- Reclame maken: dit kan zowel online (online advertenties) als offline (tijdschriften, lokale media)
- Direct klanten benaderen via een telefoon, e-mail of post campagne
- Klanttevredenheid verhogen zodat bestaande klanten nieuwe klanten kunnen overtuigen
- Mooie etalage, professionele uitstraling, vriendelijk eerste contact

Hoe kan een enquête hierin helpen??
- U kan vragen hoe heeft u ons leren kennen om te meten welk acties effect hebben en welke niet.
- U kan prospecten laten deelnemen aan een enquête om zo beter de behoefte van de markt in te schatten


2) Het gemiddeld bedrag per aankoop verhogen

Hoe kan u dit doen?
- Prijzen verhogen
- Assortiment verruimen
- Extra diensten aanbieden

Hoe kan een enquête hierin helpen?
- Vragen naar prijsbepaling in een online enquête zodat u kan weten of er nog ruimte is om de prijzen te verhogen
- Vragen aan welke extra diensten klanten nood hebben

3) Het aantal keer dat een klant bij u aankoopt verhogen

Hoe kan u dit doen?
- Verhogen klanttevredenheid
- Acties op bestaande klanten vb. kortingskaart

Hoe kan een enquête hierin helpen?
- Vragen naar klanttevredenheid, en dit voor verschillende producten 
- Vragen naar tevredenheid over de werking van verschillende aspecten van uw bedrijf zodat u weet wat dient verbeterd te worden
- Klanten die afhaken een enquête laten invullen waarom ze uw product niet meer wensen te gebruiken
 
Deel op Facebook Deel op Facebook Deel op TwitterDeel op Twitter


Reacties

Reactie toevoegen
Uw naam

Uw e-mail

Uw reactie